Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η εκπαιδευτική χρήση των εφαρμογών του Web 2.0


Τα ιστολόγια (blogs) αποτελούν περιβάλλοντα δημοσιοποίησης ιδεών, σκέψεων και απόψεων, επομένως από παιδαγωγικής σκοπιάς μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως φόρουμ συζητήσεων. Οι μαθητές γράφουν ελεύθερα την άποψή τους, την οποία μπορούν να αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί ώστε να παρέχουν ανατροφοδότηση, ενθάρρυνση και απαντήσεις όπου χρειάζεται ή ζητείται από τους μαθητές. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το ιστολόγιο ως δίαυλο επικοινωνίας και ανατροφοδότησης. Σε παρόμοιο πνεύμα μπορεί να αξιοποιηθεί και το microblogging, με τους εκπαιδευτικούς να παράγουν θέματα γρήγορα και άμεσα ώστε να εγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών. Οι Dunlap & Lowenthal (2009, όπ. αναφ. στους Αναστασιάδη και Κοτσίδη, 2013) υποστηρίζουν ότι με την εισαγωγή του twitter στην τάξη αναπτύσσονται σημαντικές ικανότητες για τους μαθητές. Αυξάνεται η δέσμευση και ο βαθμός εξοικείωσής τους με το διδακτικό υλικό, οδηγώντας τους σε ενεργό εμπλοκή και δυναμική μάθηση.
 Η δημοτικότητα των wiki στην εκπαιδευτική κοινότητα αυξάνεται, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσβλέπουν στη διευκόλυνση της επικοινωνίας, της συνεργατικής ανακάλυψης και της διαμοίρασης της γνώσης. Ο απλός χειρισμός του wiki δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμπλέκονται σε συνεργατικές δραστηριότητες και να αντιλαμβάνονται την αποτελεσματικότητα της συνεργατικής μάθησης και της ομαδικής εργασίας. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να διορθώσουν και να επιμεληθούν το περιεχόμενο. Η διαδικασία της μελέτης εντοπισμού και διόρθωσης περιεχομένου μέσα από αναστοχαστικές διαδικασίες προσφέρει τη δυνατότητα για εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο πλαίσιο της κοινωνικογνωστικής μάθησης.
Τα κοινωνικά μέσα διαμοιρασμού περιεχομένων όπως είναι το Flickr δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να εξερευνήσουν και επιλέξουν έναν αυτοκατευθυνόμενο τρόπο μάθησης προσπερνώντας τα εκπαιδευτικά εμπόδια μια κλασσικής τάξης. Το Youtube μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρουσίαση πειραμάτων, την παρουσίαση ιστορικών γεγονότων και ως εργαλείο σχολιασμού. Η εκπαιδευτική χρήση των εικονικών κόσμων και των online παιχνιδιών ίσως είναι αποτελεσματικότερη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς πολλά πανεπιστημιακά ιδρύματα έχουν αναπτύξει εικονικές περιηγήσεις και συναρπαστικές ευκαιρίες εμπλουτισμού της γνώσης. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καλούν συναδέλφους τους, οι οποίοι να παρουσιάζουν διαλέξεις σε εικονικές τάξεις. Οι μαθητές μπορούν να απευθύνουν ερωτήσεις. Τα online παιχνίδια φαίνεται ότι προσφέρουν μια ασφαλή οδό για την επίτευξη των στόχων της εκπαίδευσης παρέχοντας κίνητρα στους εκπαιδευόμενους να συμμετέχουν σε σύνθετα ζητήματα με ενθουσιασμό (Psotka, 2012, όπ. αναφ. σε Αναστασιάδη και Κοτσίδη, 2013). Οι χρήσεις αυτές φαίνονται καταλληλότερες για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι όμως δυνατό να εφαρμοστούν και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Βιβλιογραφικές αναφορές
Αναστασιάδης, Π., & Κοτσίδης, Κ. (2013). Οι εφαρμογές του Web 2.0 στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

1. Πως προκύπτουν τα άτομα με σύνδρομο: α .   Kleinefelter ( XXY )           β .   Turner ( XO ) και            γ .   Triplo - X ( XXX ) 2. Το ένα από τα δύο γονίδια για το γαλανό χρώμα των ματιών ενός εμβρύου μεταλλάχθηκε προς το επικρατές κανονικό αλληλόμορφό του (καστανό χρώμα). Ζητείται να βρεθεί: α. Ποιο θα είναι το χρώμα των ματιών του παιδιού που θα γεννηθεί, εάν η μετάλλαξη συνέβη σε ένα κύτταρο της καταβολής της ίριδας του αριστερού ματιού; β. Εάν το παιδί αυτό παντρευτεί με γαλανομάτα γυναίκα, τι χρώμα ματιών θα έχουν τα παιδιά τους; (Από το κύτταρο της καταβολής της ίριδας του αριστερού ματιού προκύπτουν - με μιτωτικές διαιρέσεις - όλα τα κύτταρα της ίριδας του αριστερού ματιού). 3. Ο καθορισμός του φύλλου στις γάτες γίνεται όπως και στον άνθρωπο. Το καστανόμαυρο χρώμα οφείλεται στην παρουσία και των δύο αλληλόμορφων ενός φυλοσύνδετου γονι...

Έννοια της χημικής ισορροπίας – απόδοση αντίδρασης

                       1. Σε δοχείο προσθέτουμε ποσότητες από τα σώματα Α και Β, οπότε σχηματίζεται το προϊόν Γ. Μετά το τέλος της αντίδρασης στο δοχείο περιέχονται: α) μόνο το σώμα Γ, β) τα σώματα Α και Γ, γ) τα σώματα Α, Β και Γ. Τι συμπέρασμα προκύπτει για την αντίδραση σε κάθε περίπτωση; 2. Για την αντίδραση:    Α   +   Β   ⇋   Γ   +   Δ ο βαθμός μετατροπής του Α είναι 0,4 και ο βαθμός μετατροπής του Β είναι 0,6. α) Ποιο από τα δυο σώματα είναι σε περίσσεια; β) Ποια είναι η απόδοση της αντίδρασης;   3. Σε ένα δοχείο εισάγονται 5 mol CO και 6 mol Cl 2 . Με δημιουργία κατάλληλων συνθηκών τα σώματα αντιδρούν προς παραγωγή φωσγενίου ( COCl 2 ) σύμφωνα με την αντίδραση: CO (g)     +     Cl 2(g)    ⇋       COCl 2(g) Αν μετά την αποκατάσταση της ισορροπίας το δοχεί...

Προβλήματα στο κεφάλαιο 2

1.   Το παρακάτω δίκλωνο μόριο DNA … Α Τ Α Τ G … … T A T A C … αυτοδιπλασιάζεται σε καλλιέργεια μέσα στην οποία υπάρχουν μόνο ιχνηθετημένα νουκλεοτίδια που συμβολίζονται με A *, T *, C *, G * αντί των κανονικών νουκλεοτιδίων. Να γραφούν τα μόρια που θα προκύψουν μετά τον πρώτο και το δεύτερο διπλασιασμό. Δικαιολογήστε την απάντησή σας. 2.   Δίκλωνο μόριο DNA περιέχει μόνο ραδιενεργό φωσφόρο ( P ). Αυτοδιπλασιάζεται σε περιβάλλον όπου υπάρχει μόνο ραδιενεργό άζωτο (Ν). Όμως τα θυγατρικά μόρια που δημιουργήθηκαν αυτοδιπλασιάζονται σε περιβάλλον όπου δεν υπάρχουν ραδιενεργά στοιχεία. Να αναπαραστήσετε όλα τα μόρια που αναφέρονται, σχεδιάζοντας τα μη ραδιενεργά τμήματα του DNA με συνεχή γραμμή, αυτά που έχουν ραδιενεργό φωσφόρο με διακεκομένη γραμμή και αυτά που έχουν ραδιενεργό άζωτο με τελείες. Να αιτιολογήσετε τη μορφή που δώσατε στα σχέδιά σας. 3. Μία από τις δύο αλυσίδες του DNA που έχει τη σύνθεση βάσεων αδενίνη (Α): 21%, γουανίνη ( G ): 29%, κυτο...